tirsdag den 23. august 2011

At koge eller ikke koge suppe

på den velkendte kombination af old news og ordet terror.

Selvom vi har slået det mentale telt (ja, for rent boligmæssigt skal jeg altså have noget med mursten) op helt heromme på den anden side af kloden så dropper jeg som regel forbi et par danske net-aviser hver dag. Bare for sådan lige at holde lidt øje med hvad der sker.
Her til morgen kunne jeg konstatere at Københavns Kommune åbenbart ikke får 12 for indsatsen i forbindelse med drikkevandsforureningen på Nørrebro.
Det er der ikke noget opsigtsvækkende i - offentlige instanser får sjældent ros for noget i det hele taget.
Til gengæld fik den "kommunikationsekspert"der udtalte sig til artiklen lige klemt ordet terror ind to gange i løbet af en meget kort artikel. Især den sidste reference fik mig vækket fordi damen gav udtryk for at kommunen nok havde undladt at nævne muligheden for terror for ikke at skabe unødvendig panik...
Altså, det er bare en e-coli forurening vi taler om, ikke? Jeg ved godt at det er alvorligt nok i sig selv - sidste år på denne tid gik jeg f.eks. og sprittede hænder i en uendelighed for ikke at få en coli-infektion fra mit aarhusianske drikkevand lige inden min lange flyvetur herned. Men det sker altså jævnligt, i de 7 år jeg boede i Aarhus oplevede jeg da 3-4 gange påtvunget vandkogning. Og synderne viste sig hver gang at være duer eller måger og deres efterladenskaber. Og, kunne jeg læse på kriseinfo.dk, den københavnske forurening ser ud til at skyldes regnvand der er trængt ind i systemet via vejarbejde. Så jeg kan faktisk godt forstå at Københavns Kommune ikke straks sprang til "nogen-forsøger-at-gøre-os-fortræd-teorien" og jeg synes ærligt talt at det er trist at folk som denne pr-konsulent får medieplads til den slags udtalelser bare fordi det ikke længere er en nyhed at vandet skal koges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar