søndag den 25. september 2011

Måske man skulle lære at spinde...

Med de å-skåle jeg så gavmildt, og fra naturens hånd, er udstyret med kan det være lidt af en udfordring at finde tøj - især toppe. Og folk der kender mig kan bevidne at når det er blevet tid til at forny garderoben så bliver der lagt en del energi i projektet.

Det er på ingen måde blevet lettere efter at vi er flyttet til Sydney. Det lykkes mig tilsyneladende at falde helt udenfor det der hernede er de to fremherskende stilarter: Den sjuskede (ofte noget med klipklapper og hoodie. Eller i en arbejdssituation: forvasket, let uformeligt tøj) eller den overforfinede med stilletter, pencil skirts etc.. Ingen af delene klæder mig.

Jeg foretrækker ensfarvede, figure hugging t-shirts der ikke giver brystpartiet ekstra opmærksomhed, men som viser min talje frem.
Denne weekend er bl.a. gået med jagt på toppe og det lykkedes faktisk at finde et par stykker - men jeg gider altså ikke rigtigt at snakke om hvor lang tid det tog.

Under udforskningen stødte jeg også på en pæn sort nederdel fra Esprit. Og selvom det ikke er kritisk at få en sådan indlemmet i tøjbestanden så er der lidt krigsbarn over mig når det kommer til tøj der klæder mig: man ved aldrig.

Desværre havde de ikke flere tilbage i min størrelse og jeg droppede derfor umiddelbart ideen. Indtil jeg kom i tanke om at jeg da bare kunne bestille den via web-shoppen. Supergod ide. Især hvis Esprit rent faktisk havde en australsk web-shop der følger de australske sæsoner...

Grrrrr.

Har jeg iøvrigt nævnt at H&M ingen filialer har i Australien?

4 kommentarer:

  1. Det er med H&M var en ubehagelig overraskelse for os. Target er bare ikke det samme.

    SvarSlet
  2. Nej, ærligt talt... Og nu har vi da godt nok fået en Zara i Sydney, men den er rodet og overrendt og jeg husker svagt noget med at deres overdele altid er for små (nok fordi det er små modefikse folk fra Spanien der står bag). Til gengæld fornemmer jeg at Marcs og jeg kommer til at få et langt, varmt venskab.

    SvarSlet
  3. Marcs?

    Jeg har opgivet at købe klædeligt tøj hernede.

    For slet ikke at tale om gode sandaler, med plads til 5 tæer, på hver fod.
    Det bliver nok en sommer i klipklapper.

    SvarSlet
  4. De har nogle enkelte gode T-shirts der er pæne uden at være overpyntede (og har jeg nævnt at jeg er desperat).
    Sandaler: har lige ribbet TEVA's hjemmeside for div. fodtøj der er til at gå i. Og noget af det er faktisk klædeligt også - ikke lige vandresandalerne, men det er heller ikke meningen.

    SvarSlet